Tekstschrijver voor
zakelijke teksten & storytelling
Jouw teksten laten schrijven door een tekstschrijver neemt je veel werk uit handen. En je teksten worden er beter van, want goede teksten schrijven is een vak. Of het nu gaat om een brief naar klanten, de maandelijkse nieuwsbrief, een interview of een verhaal. Of misschien wel jouw boek. Iedere tekst heeft zijn eigen ritme en regels.
Ik beleef ontzettend veel plezier aan het schrijven van uiteenlopende zakelijke teksten – zoals teksten voor een nieuwsbrief, een artikel met een interview, webteksten of berichten voor social media. Ook het redigeren van teksten vind ik leuk. Vooral als er een uitdaging in zit; het moet bijvoorbeeld een korte, maar complete tekst worden of complexe zaken moeten helder worden uitgelegd. Van een gewoon goede, degelijke tekst een echt aansprekende tekst maken. Een tekst die wél gelezen wordt. Daar word ik blij van. Ik schrijf graag voor je!
Storytelling
Storytelling is het vertellen van een verhaal. Jouw verhaal, het verhaal van je organisatie of een fictief verhaal waarmee je jouw boodschap over wilt brengen. Misschien zelfs een visualisatie of meditatie. Je kent het verhaal, hebt het in je hoofd, maar om het op papier te zetten… dat is een ander eh… verhaal. Ik help je er graag bij. Jij hebt de inhoudelijke kennis en ik weet van schrijven. Samen komen we tot een product waar je trots op kunt zijn.
Ook in de andere teksten gebruik ik graag storytelling. Dat maakt zakelijke teksten warm en persoonlijk. Ze zijn prettig leesbaar en helder. Weet je hoe dat komt? Echte verhalen brengen emotie en daarmee verbinding. Door zulke verhalen te verwerken in een tekst komt deze tot leven – en daarmee jouw bedoeling met de tekst.
DNA
Alles is communicatie – gedrag, teksten, presentaties, bedrijfskleding, noem maar op. Die communicatie laat zien wie jij bent en wat je belangrijk vindt – als het goed is, komt je DNA tot uitdrukking in je communicatie. Je DNA is de basis van wat je doet. Hoe je met elkaar omgaat, welke mensen je aanneemt, met wie je een samenwerking aangaat en waar je ja tegen zegt. Het geeft focus en richting en vergroot je herkenbaarheid. Als alles wat je doet en zegt, klopt met het bedrijfs-DNA, dan vergroot je je geloofwaardigheid en gunfactor. Een goede tekst past in toon en inhoud bij het DNA van je bedrijf of organisatie.